homoEDUpl's channel
httpwwwhomoseksualizmedupl fan page

ważne

Dlaczego nie warto przyjmować tożsamości gejowskiej?

Dla nastolatków doświadczających pociągu do swej własnej płci i ich rodziców przygotowaliśmy zestaw argumentów opartych na badaniach naukowych. Znajdziesz tu naukowo (a nie ideologicznie) uzasadnione odpowiedzi na pytanie:
1) Dlaczego, będąc nastolatkiem, nie warto przyjmować gejowskiej tożsamości.
2) Dlaczego, będąc nastolatkiem, nie warto angażować się w homoerotyczny seks.

Samobójstwa, poczucie bycia ofiartą, ryzykowne zachowania seksualne, uzależnienia - chcesz tego?

Młodzież LGB, która zadeklarowała się jako lesbijki, homoseksualiści, biseksualiści w szkole średniej, doświadcza nieproporcjonalnie wysokiego ryzyka zdrowotnego oraz problemów behawioralnych ? w tym: samobójstwa, poczucie bycia ofiarą, ryzykowane zachowania seksualne, uzależnienia. Dodatkowo osoby takie są skłonne angażować się w różnorodne zachowania ryzykowne wcześniej i częściej niż rówieśnicy. (1)?

Wbrew deklaracjom gejowskich aktywistów, programy promujące akceptację homoseksualizmu w szkołach nie powodują obniżenia częstotliwości występowania tych problemów.
Jednym z bardziej spektakularnych tego przykładów jest szkoła im. Harvey'a Milka (postać zaliczaną do bohaterów gejowskich) na Manhattanie, stworzona specjalnie z myślą, by zapewnić bezpieczne środowisko uczniom z nietypowymi orientacjami seksualnymi oraz odmienną tożsamością płciową. Mimo to, w listopadzie 2003 roku pięciu uczniów zostało aresztowanych. Od dłuższego czasu poniżali oni innych uczniów, pracowali jako męskie prostytutki, uprawiali szantaż, oraz kradzieże. Nieobca im była też kokaina i ecstazy (2).

Głównym powodem podawanych przez organizacje aktywistów gejowskich wprowadzania do szkół programów "otwartości na odmienność" jest walka z dyskryminacją uczniów odczuwających pociąg do własnej płci (SSA), amerykańskie doświadczenie pokazuje, że rezultatem jest przede wszystkim częstsze i wcześniejsze deklarowanie się uczniów jako geje, lesbijki lub biseksualiści.

Dlaczego należy unikać etykietowania nastolatków jako gejów/lesbijki/bi?


A) Pociąg do osób tej samej płci może być przejściowy, wynikać z niedojrzałości lub być zwyczajną niepewnością co do swej orientacji, która z czasem naturalnie zaniknie (3). Deklaracja jako gej/lesbijka/bi prowadzi najczęściej do podejmowania homoerotycznych kontaktów seksualnych. A to z kolei może mieć poważne konsekwencje zdrowotne, społeczne i psychologiczne. Z drugiej strony nastolatkowie odkładający na później deklarację o byciu gejem lub biseksualistą zmniejszają ryzyko samobójstwa o 20% z każdym rokiem (4).

B) 40-50% nastolatków z SSA są być może ofiarami molestowania seksualnego (5). Koncentrowanie się na ujawnieniu, "wyjściu z szafy" (coming out) zamiast udzielania pomocy nie leży w najlepszym interesie nastolatka. Przyjmując gejowską tożsamość, narażają się na kolejne przypadki molestowania seksualnego, angażowanie się w wysoce ryzykowne zachowania seksualne (w tym prostytucję), w rezultacie wywołując depresję i myśli samobójcze. To, czego naprawdę potrzebują to wsparcie i pomoc psychologiczna w poradzeniu sobie ze skutkami molestowania seksualnego.

C) Wysoki procent nastolatków doświadczających SSA we wczesnym dzieciństwie wykazywało objawy zaburzenia identyfikacji płciowej. Co więcej, wielu z nich nie otrzymało kompetentnej pomocy w tym zakresie (6). Niektórzy byli z tego powodu prześladowani przez rówieśników i wyzywani od pedałów. Wielu z nich akceptuje tę etykietkę. Uzyskanie dodatkowego potwierdzenia ze strony autorytetów powoduje jeszcze większe problemy.

Dlaczego będąc nastolatkiem nie warto angażować się w homoerotyczny seks.


A) Uczniowie określający się jako LGBT wcześniej podejmują współżycie seksualne niż ich rówieśnicy. Ponieważ są poranieni emocjonalnie i mają wiele niezaspokojonych potrzeb, relacje takie mogą spowodować poważne problemy psychologiczne. Problemy te są tym bardziej bolesne, że nastolatkowie tacy nie mają wystarczająco rozwiniętych zasobów emocjonalnych, by sobie z nimi poradzić (7).

B) Chłopcy angażujący się w kontakty seksualne z mężczyznami są szczególnie silnie narażeni na choroby weneryczne i AIDS (8). Nawet rygorystyczna edukacja w zakresie używania prezerwatyw nie pomaga w zapobieganiu zarażeniu (9).

C) Nastolatkowie określający się jako LGTB częściej uzależniają się od narkotyków i alkoholu niż ich heteroseksualni rówieśnicy  W USA w środowiskach gejowskich rozkwita moda na używanie metamfetaminy (speed) (11), czego wynikiem jest wzrost ryzykownych zachowań seksualnych, a co za tym idzie chorób wenerycznych i AIDS.

1) Garofalo R. et al. (1998) The association between health risk behaviors and sexual orientation among a school-based sample of adolescents, Pediatrics, 101: 895-898.(abstract, artykuł płatny)

2) Cross A. (2003), Gay teens? rich milk shakedown, New York Post, Nov. 9.

3) Lauman E. et al. (1994) The Social Organization of Sexuality: Sexual Practices in the United States, (Chicago: University of Chicago).

4) Remafedi G., Farrow J,A., Deisher R.W., (1991) Risk factors for attempted suicide in gay and bisexual youth, Pediatrics, 87: 869-875.(abstract, artykuł płatny)

5) Doll L. et al. (1992) Self-reported childhood and adolescent sexual abuse among adult homosexual and bisexual men, Child Abuse and Neglect, 16: 855-864.(abstract, artykuł płatny)
Johnson R., Shrier D. (1985) Sexual victimization of boys: Experience at an adolescent medicine clinic, Journal of Adolescent Health Care, 6: 372-376.(abstract, artykuł płatny)
Siegel J., et al. (1987) The prevalence of childhood sexual assault: The Los Angeles epidemiological catchment area project, American Journal of Epidemiology, 126/6: 1141;(abstract, artykuł płatny)
Bradford J., Ryan C., Rothblum E.D., (1994) National Lesbian Health Care Survey: Implications for Mental Health Care, Journal of Consulting and Clinical Psychology, 62/2: 228-242 ; (artykuł płatny)
Dickson G., Byrd D. (2006) An empirical study of the mother-son dyad in relation to the development of male homosexuality, Journal of the Association of Mormon Counselors and Psychotherapists, 30.
de Cecco J., Parker D., ed. (1995) Sex, Cells, and Same-Sex Desire: The Biology of Sexual Preference, (NY: Harrington Park Press).

]6) Zucker K., Bradley S. (1995) Gender Identity Disorder and Psychosexual Problems in Childhood and Adolescence (Guilford: NY).
Rekers G.A.,: Gender Identity Disorder.
Rekers G.A., (1995) Handbook of Child and Adolescent Sexual Problems (NY: Lexington).
Bradley S., Zucker K. (1998) Drs. Bradley and Zucker reply, Journal of the American Academy of Child and Adolescent Psychiatry, 37/3: 244-245; (artykuł płatny)
Friedman R., Stern L. (1980) Juvenile aggressivity and sissiness in homosexual and heterosexual males, Journal of the American Academy of Psychoanalysis, 8/3: 427-440. (abstract, artykuł płatny)

7) Garofalo R. et al op.cit.

8) Lemp G. et al. (1994) Seroprevalence of HIV and Risk Behaviors among young homosexual and bisexual men, JAMA, 272/5: 449-454 (abstract, artykuł płatny)

9) Altman L., (2008) H.I.V. Study Finds Rate 40% Higher Than Estimated, New York Times, August 3,

10) Wainberg M. et al. (2006) Crystal Meth and Men who Have Sex with Men: What mental health care professionals need to know, (NY: Haworth Medical Press);
Halkitis P., Wilton L., Drescher J., ed. (2005) Barebacking: Psychosocial and Public Health Approaches, (NY: Haworth Medical Press);
McCabe S.E. et al (2005) Assessment of Difference in Dimensions of Sexual Orientation: Implications for Substance Use Research in a College-Age Population, Journal of Studies on Alcohol, 66: 602-629. (abstract, artykuł płatny)

11) Czym jest speed?